donderdag 1 oktober 2009

Iron Man


Kind & Gezin: de laatste tijd meer dan ooit in het nieuws en niet bepaald op een positieve manier. Afgelopen dinsdagavond maakten León en ik voor de derde keer kennis met hen. De eerste keer dateert alweer van een goeie maand geleden toen de verpleegster hier op huisbezoek kwam. Vriendinnen hadden me al gewaarschuwd voor deze 'baby gestapo', en dit nog voor het hele Hitler-crèche-schandaal in Hoboken losbarstte. Maar toen we kennis maakten met Anaïs, bleek alles erg goed mee te vallen. Van haar geen betuttelend wijzend vingertje omdat ik overwegend flesjes geef met af en toe een slokje moedermelk. Nee, zij was duidelijk: "Je moet doen wat het beste aanvoelt voor jou en je kindje." Exact wat ik van plan was dus!
Ze maakte meteen een afspraak met ons om een week later naar het consultatiebureau te komen voor de gehoortest, die erg vlot verliep voor de kleine prins.

Terug naar dinsdagavond dan: voor het eerst op consultatie bij de kinderarts van K&G, een spannend moment voor mama, papa en de kleine man.

Bij aankomst moeten we León meteen uitkleden en in niets meer dan zijn pampertje (vandaar de hitte in de wachtzaal!) wordt hij door twee sympathieke vrijwilligsters gewogen (5,120 kg!) en gemeten (55,5 cm, maar volgens mij houdt de dame in kwestie zijn beentjes niet helemaal gestrekt ...). Daarna worden we bij Anaïs verwacht waar we al onze vragen kunnen stellen over, voornamelijk, voeding en stoelgang. Nooit gedacht trouwens dat ik van lifestyle journaliste/copywriter zou veranderen in een mama die uren aan een stuk met groot enthousiasme kan blijven praten over papjes, stoelgangen, pampers en andere zaken die voor niet-ouders enorm saai en ronduit vies moeten lijken. Aan hen: sorry, onderbreek me gerust als het je begint te vervelen!
Maar ik wijk af: tijdens het gesprekje met Anaïs besluiten we over te schakelen op een nieuwe pap en voortaan ook Evian te gebruiken in plaats van Spa. Ik had voordien al een vermoeden dat Spa meer krampjes veroorzaakt en dat vermoeden wordt dus bevestigd door K&G. Spa blijkt een harder water te zijn en sommige baby's reageren daar niet erg goed op. Wat de melk zelf betreft, schakelen we over op een zogenaamde 'comfort'-voeding. Hier is die veel duurder dan wat we ons ventje nu voorschotelen, maar in Nederland kost die comfortvoeding een pak minder dan de 'basis'voeding hier. Niet twijfelen dus!

Tot slot hebben we nog een korte consultatie bij de kinderarts, die ons over de hele lijn geruststelt. León doet het meer dan prima. Zijn reacties zijn beter dan bij de gemiddelde baby van zes weken en ze noemt hem dan ook een 'triatleet in wording'.
Een goed rapport over de hele lijn dus!

Ik zou zeggen "Doe zo voort zoon" (en mama en papa ook natuurlijk!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten