dinsdag 17 februari 2009

BBB*

* Bolle Buik en Borsten

De broeken beginnen hier al danig te knellen en mijn buik (die nooit plat is geweest by the way) begint hier op een heftig tempo te groeien. Ook mijn borsten zijn iets groter geworden (kan zeker geen kwaad) en ik heb de eer sinds enkele weken in het bezit te zijn van een paar 'marmerborsten'. Ja, wanneer je blauwe aderen ziet doorheen de dunne huid van je borsten, dan is dat heel normaal en mag je ze marmerborsten noemen. Leuk toch? Nou ja: het ziet er niet echt aantrekkelijk uit, maar alles voor een goeie melkproductie en daarop bereidt dat deel van mijn lichaam zich blijkbaar volop voor! En we leren elke dag bij: zo kende ik het begrip marmerborsten nog niet. Moest ik het toevallig toch al een keertje gehoord hebben, zou ik het eerder in verband hebben gebracht met een buste in de Uffizi in Firenze ...zeker niet met een zwangere vrouw!
Maar van al dat mooie marmer voel je gelukkig niets, iets wat je van pijnlijke (what's in a word) tepels niet kan zeggen. Man man man ... het lijkt soms alsof er honderd kleine naaldjes doorheen gestoken worden en er met man en macht aan getrokken wordt. En hoewel ik een heel klein beetje pijn zo af en toe best wel lekker durf te vinden: dit is véél maar dan ook véél te veel van het 'goede' .. De geneugten van de zwangerschap deel tien zullen we maar zeggen ...

1 opmerking:

  1. Als ik over enkele maanden ronddool in het Uffizi zal ik bij het aanschouwen van elk beeld en buste alleen maar aan jouw marmeren borsten kunnen denken.
    Kzal een kaartje sturen :)

    BeantwoordenVerwijderen