donderdag 12 februari 2009

een Peuter 'in da house'

Wees niet misleid door de titel beste lezer, het natuurlijke proces der zwangerschap is niet opeens versneld ... Mumble is tot nader order nog steeds een (weliswaar erg actieve) foetus en verre van een baby en zeker nog geen peuter!
Flauw en vergezocht misschien, maar De Peuter is de naam van de sympathieke tandarts waar ik gisteren voor het eerst langsging. Met een stuk of zeven zitten ze daar samen in een hypermoderne tandartsenpraktijk. Het was alweer ettelijke jaren geleden dat ik nog langsging bij een gebitsdokter, maar er was mij dan ook altijd gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken over mijn tandjes. Tot een poos geleden zomaar een stuk van een tand brak en de miserie begon ... Het stukje tandvlees waar dit accident zich afspeelde zorgde voor nog meer onheil toen het een goede maand geleden zomaar besloot te gaan ontsteken met de nodige zwellingen en pijntjes tot gevolg. Maar: in het eerste trimester van je zwangerschap kan een tandarts weinig of niets doen. Foto's nemen is uit den boze, net als verdoving ...
Maar goed, nu ik veertien weken ver ben, kan het dus wél, en gisteren was het dan zover: ik kon een opname laten maken van de plaats des onheils. De Peuter concludeerde dat er behalve de gehavende tand niks verontrustend aan de hand was. Hij zou wel zorgen voor de extractie van de boosdoener in kwestie en het liefst zo snel mogelijk. En door een aangename verrassing in de agenda bleek er vandaag om 16u nog een plekje: straks is de lastige tand dus voorgoed verleden tijd! Dat grapje gaat me 125 euro kosten en wordt niet terugbetaald door de verzekering ... De vijf minuten bij Dhr. De Peuter gisteren sloegen ook al een gat van 70 euro in mijn bankrekening. Ik weet nu al zeker dat ik de verkeerde job heb gekozen!
Het bloedende tandvlees waarvan ik sinds het begin van mijn zwangerschap last heb, blijkt normaal te zijn. Niet te hard poetsen en vooral veel flossen zijn hiervoor de remedies. En uiteraard: nog een afspraak bij zijn collega die mijn gebit grondig zal reinigen op vrijdag 13 maart ... ook dat zal niet worden terugbetaald zeker?

1 opmerking:

  1. 125 euro (sorry d`er zit geen euroteken op dit arabisch klavier tenzij dit misschien ثعقخ )en dan nog es 70 ثعقخ Tja, een gat in je bankrekening zo groot als een tandkrater. Leentje toch, de economische crisis die ons allemaal doet sidderen had je toch kunnen aanzetten tot enige vorm van reflectie over een goedkoper en misschien wel efficienter alternatief ( het dubbele punt zit ook niet op dit klavier, damned ... veel te hard op de `r` gedrukt, de toets ligt er nu uit net als jouw tand) Waarom toch niet de truc met het touw en de deurklink: snel, efficient en bijlange niet zo duur tenzij je natuurlijk enige verwantschap hebt met het heerschap John Massis want dan had het je zowaar je deur gekost. Ik heb het in elk geval vandaag nog es uitgeprobeerd in het huis van voormalig eerste minister, zijne excellentie de Emir Ibrahim Hashem. Het leverde mij een nagelfijn en esthetisch welgevormd stukje stukwerk op. Floeps zomaar uit de muur, snel efficient en goedkoop (veel goedkoper dan die 19de eeuwse Perzische vaas die ik hier kocht). Alleen zit er nu een gat in de muur, maar het zal mij worst wezen, muren ontsteken immers niet en de Peuter, tja een stukadoor zal er meer aan verdienen.

    BeantwoordenVerwijderen