donderdag 2 juli 2009

De checklist: oproep aan ervaren moeders

Omdat de uitgerekende bevallingsdatum nu écht wel erg dichtbij komt (6 weken te gaan), heb ik als goed voorbereide zwangere vrouw uiteraard mijn koffertje én de babytas klaarstaan. Dankzij een checklist van Kind & Gezin en tips van vriendinnen, artsen, vroedvrouwen/mannen en meesters meen ik toch de meeste zaken in mijn kraambagage te hebben zitten.
Maar: het kan altijd beter nietwaar?
Daarom doe ik graag een oproep aan alle vrouwen met ervaring: wat mag er absoluut niet ontbreken in de bagage?

Ik heb volgende zaken ingepakt:
Voor de baby:
sokjes
enkele rompertjes met korte mouwen
enkele rompertjes met lange mouwen
een volledig pakje (met sokjes)
sokjes
twee broekjes
t-shirt korte mouwen
t-shirt lange mouwen
fopspeentjes
verzorgingsproducten & pampers

Voor mama:

ondergoed
nachtkleedjes
kraamverband
warme sokken (er werd me verteld dat je het echt heel erg koud hebt tijdens een bevalling?)
Druivensuiker (dit zou onmisbaar zijn omdat je tijdens een bevalling ongeveer evenveel energie verbruikt dan tijdens een marathon)
Toiletgerief (tandpasta, tandenborstel, make-up, kam, dagcreme, ...)
Hier ontbreekt nog de ideale outfit om weer naar huis te gaan ... tips?

Bedankt alvast voor alle tips!

5 opmerkingen:

  1. Dag Leentje,
    misschien nog enkele handige dingetjes:
    - wat plakband,punaises en schaar (om het geboortekaartje te bevestigen)
    - groooote onderbroeken (want die maandverbanden zijn echt groot, die geraak je niet kwijt in een minislipje)
    - gsm
    - fototoestel
    - opladers van allerlei stuff (gsm - fototoestel)

    Als ik me nog iets herinner, dan laat ik het je wel weten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. van die speciale steunkousen om ongemakken zoals tromboses te vermijden, zeker als het snikkend heet is, is dit geen overbodige luxe, misschien krijg je ze daar (komt op je rekening dan)

    plastic bordje, mes, vork, lepel, lepeltje, servetten
    altijd moeilijk om een verpleegster te pakken te krijgen die je dat even wil komen brengen net op het moment dat jij dat stukje fruit of yoghourtje wil eten

    pantoffels of slippers

    druivensuiker nog nooit van gehoord, maar in anderlecht kregen wij elke dag gratis une collission (schrijf ik dat goed?) bv een mars of een bounty om aan te sterken...

    borstcompressen en melkflesjes, speen voor het geval de borstvoeding niet meteen lukt

    borstvoedingsbeha

    kamerjas om eens in de gang te kunnen rondlopen

    papieren zakdoekjes

    ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het zo warm blijft raad ik je aan om een waterverstuiver mee te nemen (je hebt ze van evian in spraycan), lekker verfrissend...
    succes!!

    Groetjes Els DW

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet of je per auto rijd, maar als dat zo is leg dan nu al een dikke handdoek met een vuilzak op je zetel. Kwestie, als je water onverwacht breekt je auto niet geruïneerd is! groetjes els dw

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ne goeien boek. Tzal 1 van de laatste keren zijn in de komende 2 jaar dat je nog eens rustig kunt liggen lezen :)

    En heeeel veeeel chocolade (das voor alles goe)

    Doe da goe he,
    Groetjes van een onervaren vriendin ;-)

    BeantwoordenVerwijderen