zondag 9 augustus 2009

Een gokje wagen (Vrouw.nl)

Mijn uitgerekende bevallingsdatum is 13 augustus, volgende week donderdag dus. Mijn zoon is begonnen aan zijn (langzame) afdaling, maar blijkt het toch nog erg goed te hebben in mama's buik.
In deze column wil ik graag een beroep doen op de ervaring van andere vrouwen die moesten bevallen van hun eerste kindje. Hoe heeft de geboorte zich bij jou aangekondigd? Ben jij bevallen op de uitgerekende datum of was het kindje er vroeger? Of zat hij/zij zo lekker dat je na 42 weken zwangerschap naar het ziekenhuis moest om de bevalling te laten inleiden?

Ik voel sinds vorige week regelmatig een steekje hier en een pijnscheut daar, maar de duidelijke weeën zoals ze mij werden beschreven door dokters, vroedvrouwen en andere kenners laten nog op zich wachten. Ik word toch een heel klein beetje ongeduldig en wil enorm graag mijn kleine ventje in mijn armen houden, maar ik vind het zo lastig om niet te weten wanneer hij precies zal komen.

Ik hoorde al verschillende theorieën, ondermeer dat de meeste vrouwen 's nachts hun weeën krijgen omdat je dan meer ontspannen bent. Een andere theorie luidt dat bij volle maan opvallend meer vrouwen bevallen. Dit zou kunnen betekenen dat het vandaag al zo ver is voor mij!

Dan zijn er nog de vele vrouwen die me vertellen dat een eerste kindje meestal 1 of 2 weken overtijd is, maar ik zie dan weer in mijn omgeving dat een eerste kindje regelmatig vroeger komt...

Met andere woorden: ik weet het allemaal niet meer en ik begin enorm ongeduldig te geraken. Ik reken dus op jullie eigen ervaringen of op de vele theorieën/verhalen uit jullie omgeving. Niet alleen is het voor mij een leuk tijdverdrijf om die vele verhalen te lezen, het zal me hopelijk ook iets meer geduld opleveren.

Verder mogen jullie uiteraard ook een gokje wagen wat de geboortedatum (en uur eventueel) van mijn kleine wondertje zal gaan worden. Wie weet hangt er nog een mooie beloning aan vast voor de uiteindelijke winnaar.

En zoniet: het is toch alweer een leuk tijdverdrijf!

Lees de reacties op Vrouw.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten