zondag 18 januari 2009

Naar de cocktailbar!

Een lieve vriend belde me gisteren op, of ik tijd en zin had om iets te gaan drinken. Tijd had ik zeker en aan zin ontbrak het me ook al niet. Er stelde zich slechts één probleem: waar zouden we afspreken? Met kleine Mumble in mijn buik wilde ik liever niet naar een overvolle rokerige kroeg, maar wat was het alternatief?
Tim kwam al snel met een voorstel: 'Cocktails at Nine', een hippe rookvrije cocktailbar. "Een cocktailbar?", hoor ik u al denken. Wel, volgens Tim zou ik er best kunnen genieten van alcoholvrije alternatieven. Ik besloot om de trendy en vrij prijzige tent van Gerty 'Boeketje Vlaanderen' Christoffels een kans te geven en trommelde nog wat andere vrienden op.

De gekozen locatie bevindt zich trouwens niet alleen vlakbij de kathedraal maar ook tegenover mijn vroegere stamkroeg 'De Pelikaan'. Dat Pelikaantje echter zal de komende maanden geen optie zijn. Daar hangt het naar aloude traditie vol met ongezonde sigarettenrook en oude dronken mannen die, als het van hun buik afhing, misschien wel in blijde verwachting zijn van een ferme drieling!

De avond verliep vlotjes en de cocktails, met of zonder alcohol, gingen eveneens vlotjes naar binnen! Bovendien was ook Kriss, een oude Engelse bekende van manlief, op de afspraak. Hij kent mijn ventje al jaren en was zichtbaar verheugd met het nieuws van een nakend huwelijk en de komst van een kleintje komende zomer.

Rond een uur of tien besloten we de rekening te vragen en ging het moe maar tevreden terug richting appartement, waar ik als een blok in slaap viel.
Mumble had zijn eerste bezoekje aan de cocktailbar erop zitten en daar hadden ook mama en papa van genoten!
En vanmorgen werd ik katerloos wakker, één van de vele geneugten van de zwangerschap!

1 opmerking:

  1. Hihi, dat is inderdaad een 'zwangerschapsgeneugte' die kan tellen. Hou me op de hoogte van de anderen :)

    BeantwoordenVerwijderen