dinsdag 27 januari 2009

Hormonen

'Hormonen' ... een woord dat door vrouwen te pas en te onpas in de mond wordt genomen wanneer ze zich eens wat minder lekker in hun vel voelen. Ook ik ben zo iemand die zich tijdens een nogal hevige PMS-aanval wel eens van het hormonenexcuus placht te bedienen. Maar al die hormonale opstoten en daaruit volgende moodswings, emotionele driftbuien en ronduit belachelijk overkomende gedragsveranderingen vervallen in het niets naast de toestanden die zich tijdens dit eerste trimester van mijn zwangerschap al hebben afgespeeld.
Zo had ik medio november (Telenet Digitaal was eindelijk in Antwerpen verkrijgbaar!) tijdens het bekijken van de film 'World Trade Center' toch al iets moeten doorhebben. Dit zoveelste relaas over de afschuwelijke 9/11 aanslagen had zulks een grote invloed op me dat ik tijdens het laatste halfuur van de film onophoudelijk tranen met tuiten huilde.
Nu durf ik tijdens een emotionele scene al eens een traantje weg te pinken, maar echt huilen: nooit eerder meegemaakt, laat staan een half uur aan een stuk. Op dat moment hadden noch de wederhelft (die zelf ook wel eens traantje laat tijdens een emomoment, één van zijn talrijke charmes) noch ikzelf door dat het wel eens 'de hormonen' zouden kunnen zijn.
Ondertussen weten we wel beter .. Ik las dat tijdens de zwangerschap de hoeveelheid hormonen in een vrouwenlichaam tot duizend keer hoger kan liggen dan anders ... Dat zegt al voldoende ..
Ook tijdens de intiemere bedmomenten spelen mijn hormonen wel eens op ... dan begin ik zonder enige verklaring hysterisch te lachen tijdens een opkomend orgasme of kan ik niet meer stoppen met huilen wanneer mijn schat op punt van komen staat, waardoor de zin dan weer heel eventjes, nou ja, weggaat .. Positief puntje echter: de orgasmes zijn zo mogelijk nog intenser tijdens deze periode ...
Ik voel op dit moment dat het zich allemaal een beetje aan het herstellen is en dat ik een relatief emotioneel evenwicht heb bereikt ... tot de volgende uitbarsting van hormonen waarschijnlijk ...

(oops, deze blog was toch bedoeld als souvenir voor de baby die we in augustus verwachten? ... dit wordt bij deze dan een cadeau voor zijn/haar achttiende verjaardag, en misschien zal hier en daar toch van enige censuur sprake zijn ...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten